Facebook & Instagram Ads

SOCIAL ADVERTISING: FACEBOOK & INSTAGRAM ADVERTENTIES

Maak gebruik van social advertising voor doelgerichte advertenties

Facebook is al jaren het grootste social media platform van Nederland en Instagram is daar een onderdeel van. Deze platforms zijn niet alleen bedoelt voor consumenten, maar ook voor bedrijven zijn Facebook & Instagram erg interessant. De advertenties voor beide platforms worden via Facebook gemaakt. Facebook kan als effectief marketingmiddel worden ingezet om doelgerichte advertenties te creëren. Hierdoor is het makkelijk om je doelgroep te bereiken waarna je naamsbekendheid, betrokkenheid (engagement) en conversies kunt verhogen.

Dagelijks gebruiken miljoenen mensen het platform waardoor je een groot publiek kunt bereiken. Om optimaal het platform te kunnen benutten en je doel van de advertentie te behalen is het belangrijk om het platform onder de knie te krijgen.

Social-Media-Traffic-Image
SOCIAL ADVERTISEMENT MAG NIET ONTBREKEN AAN JOUW MARKETINGPLAN

Beheer alles in the business manager van Facebook

Facebook & Instagram ads worden door vrijwel alle marketeers tegenwoordig ingezet om hun marketingdoelen te behalen. Het platform probeert het tegelijkertijd voor marketeers en ondernemers makkelijk te maken om advertenties te creëren en analyseren via de business manager.

1. Advertentiedoelstelling

Wat wil je met de advertentie bereiken? Het is belangrijk om een doel voor ogen te hebben om je advertentie daar op aan te passen. In stap 6 worden voorbeelden gegeven van de verschillende advertentiedoelstellingen.

2. Stel je advertenties samen

Hoe wil je dat jouw boodschap over komt bij de doelgroep? Kies de juiste afbeeldingen, call to actions, plaatsing op de pagina en campagnestructuur.

3. Target audience

Wie is de perfecte doelgroep voor jouw advertentie? Dit kan op basis van geslacht, leeftijd, interesse, taal, koopgedrag etc. Daarnaast is het mogelijk om aangepaste doelgroepen aan te maken op basis van jouw e-mailbestand, website bezoekers of app gebruikers. 

4. Budget- en biedopties

Er zijn verschillende manieren om te betalen via Facebook voor jouw advertenties. Het is mogelijk om per klik (CPC), per 1000 vertoningen (CPM), per verwachtte actie na 1000 vertoningen (oCPM) of per per conversie (CPA) te betalen. Welke het beste is voor jou hangt van je budget en doelstelling af.

5. Analyseren

Facebook houdt alle data van jouw advertenties bij zodat je deze later kan analyseren. Denk hierbij aan het bereik van je advertenties, de weergaven, aantal klikken, de kosten en opbrengsten, de conversies en page-likes. Op basis hiervan kan je jouw advertenties optimaliseren.

6. Mogelijke doelstellingen

  1. Betrokkenheid bij paginabericht
  2. Pagina-vind-ik-leuks
  3. Klikken naar website
  4. Websiteconversies
  5. App-installaties
  6. Betrokkenheid met app
  7. Reacties op evenementen
  8. Geclaimde aanbiedingen
  9. Videoweergaven
ADVERTENTIES OP TWEE VERSCHILLENDE PLATFORMS

Geef je advertenties uit handen voor de twee populairste social media platforms van het moment.

Haal meer uit je advertenties

Vraag nu de gratis SEA Check aan voor jouw lopende campagnes in Google Ads, Bing Ads of Facebook Ads.