Google Ads

IS GOOGLE ADS GESCHIKT VOOR JOUW BUSINNES?

Wil je vaker gevonden worden op Google?

Google Ads is een buitengewoon doeltreffend marketinginstrument waarmee je jouw doelgroep snel bereikt en prikkelt tot conversie. Op de juiste manier opgezet en goed geoptimaliseerd betaalt een Google Ads campagne zich gegarandeerd terug.

 

Door middel van betaalde zoekresultaten haal je gericht verkeer naar de website. Je kan zelf instellen wie je wil bereiken. Op deze manier kan je de focus leggen op de doelgroepen die op zoek zijn naar jouw diensten of producten. Als je start met Google Ads bepaal je zelf het budget en komen er geen onverwachte kosten bij. Nadat de Google Ads campagne is opgestart, heb je op ieder moment van de dag inzicht op de prestaties.

Google Ads

Transparant & doelgericht adverteren

Keyword Research

Ontdek waar jouw klanten op zoeken

PPC-Marketing-Image
PPC-Mathematic-Image
WAT IS ER ALLEMAAL MOGELIJK

Wat zijn de verschillende opties binnen het platform?

Hieronder staan de meestgebruikte opties beschreven.

Zoekwoorden Analyse

Een zoekwoorden analyse is van belang om de juiste advertentie te tonen aan een potentiële bezoeker van jouw website wanneer hij of zij op een bepaald zoekwoord invoert. Om achter deze zoekwoorden te komen wordt een zoekwoorden analyse uitgevoerd. Deze zoektermen worden vervolgens gekoppeld aan je campagnes. Daarnaast is het ook mogelijk op negatieve zoekwoorden toe te voegen om niet zichtbaar te worden op zoektermen die niet voor je bedrijf van belang zijn. Dit is weer kostenbesparend.

Display Ads

Display ads zijn grafische advertenties die je kunt inzetten op websites, apps of social media. De display advertenties worden getoond in de vorm van banners die bestaan uit tekst, afbeeldingen, video of audio. Deze advertentievorm draagt bij aan het visualiseren van jouw merk bij de gewenste doelgroep.

Search Ads

Na het uitvoeren van de zoekwoorden analyse die hierboven is besproken is het tijd voor de search ads. Deze search ads staan beter bekend als SEA wat staat voor search engine advertisement. Dit zijn de advertenties die worden getoond in de zoekmachine van Google. Waar het normaal gesproken moeilijk is om bovenaan de eerste pagina in de zoekmachine te komen gaat dit redelijk makkelijk via search ads. Echter staan hier wel kosten tegenover op basis van de populariteit van de zoekwoorden.

Re-marketing

Hebben mensen al eens jouw website bezocht maar zijn ze niet tot actie overgegaan? Het is tijd om re-marketing in te zetten. Met re-marketing ga je adverteren bij deze doelgroep. Op deze manier worden potentiële klanten aan jouw merk herinnert en wordt de kans op actie vergroot. Hierbij is het mogelijk om klanten die tot actie zijn overgegaan uit te sluiten van deze advertenties.

Video Ads

De naam zegt het al: video ads zijn advertenties in de vorm van video´s. Het voordeel van video advertenties is dat het de merkbeleving en storytelling versterkt. Deze video´s kunnen bijvoorbeeld op YouTube worden getoond. Ook bij deze advertenties kun je precies aangeven welke doelgroep deze advertenties te zien krijgt.

Hoe werkt de SEA Check?

Je laat je gegevens bij ons achter en wij voeren de check uit. De resultaten bespreken we aan de telefoon of per mail, waar jouw voorkeur naar uitgaat. Je krijgt praktische tips over waar nog kansen zijn. We geven inzicht in:

  • Structuur van het account
  • (Negatieve) Keywords
  • Kwaliteitsscore
  • Advertenties
  • Extensies
  • Kansen

Onze samenwerkingen

Haal meer uit je advertenties

Vraag nu de gratis SEA Check aan voor jouw lopende campagnes in Google Ads, Bing Ads of Facebook Ads.